Region IPA SG Gdańsk w Szwecji.

17 czerwca 2016 roku wypłynęliśmy promem z Gdyni do Karlskrony w Szwecji. Na pokładzie promu STENA LINE czekała na nas kolacja w formie bufetu szwedzkiego, a dla chętnych była dyskoteka z muzyką na żywo.

18 czerwca 2016 przypłynęliśmy do Karlskrony w Szwecji. Około godziny 9.00 wyruszyliśmy autokarem z terminalu promowego.

Pierwszy na naszej trasie był Kalmar. Miasto Kalmar – w średniowieczu trzecie co do wielkości miasto Szwecji oraz forteca graniczna; o historii miasta do dziś świadczy malowniczy renesansowy zamek na wyspie, imponująca katedra z XVII wieku, mury miejskie oraz drewniana zabudowa centrum miasta.
Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Marynarki Wojennej. Mieliśmy okazję zobaczyć pełnowymiarowe okręty wojenne, XVIII-wieczne galiony, unikatowe modele i podwodny tunel, w którym można podziwiać wrak żaglowca na dnie morza. Poznaj historię szwedzkiej floty w Muzeum Marynarki Wojennej w Karlskronie. Weszliśmy  na pokład szwedzkiej łodzi podwodnej HMS Neptun.

Kolejnym punktem na naszej trasie była wizyta w parku łosi gdzie mieliśmy okazję pospacerować i zobaczyć łosie w naturalnych warunkach.

Później przyszedł czas na Lunch i pokaz dmuchania szkła hucie szkła Pukeberg. Chętni podjęli samodzielne próby wydmuchiwania i grawerowania na szkle. Huta szkła w Pukeberg –  to jedna z najsłynniejszych tradycyjnych hut szkła w południowej Szwecji, założona w 1871 roku; do dzisiaj można tu zobaczyć jak rzemieślnicy we współpracy z artystami ręcznie wytwarzają szklane przedmioty użytkowe i dzieła sztuki.

Ostatnim punktem wycieczki był przejazd na Olandię gdzie zrobiliśmy krótki przystanek przy wiatraku.